tirsdag, november 24Slanketips, Slankekur og slankeopskrifter

5 tips til, hvordan du taber dig

Det er igen den tid på året, hvor mange af os fortryder de diætbeslutninger, vi har taget i løbet af sommeren, da vi er klar over, at vores jeans er for stramme. Den altomfattende ferie og ture til stranden og poolen kan ofte føre til nogle uønskede kilo på sidebenene. Det handler dog tit om en Personlig Udvikling når du ønsker at stramme op eller tabe dig. Her vil vi dog komme med nogle tips, som kan hjælpe dig på vej mod dit mål.

1. Spis protein ved hvert måltid

At spise nok protein hjælper dig med at forblive tilfreds og modstå fristelsen til at snacke alt for meget mellem måltiderne. Protein hjælper også med at øge dit stofskifte, da det tager flere kalorier at metabolisere sammenlignet med fedt og kulhydrater. Nogle proteinkilder af høj kvalitet inkluderer: magert oksekød, kyllingebryst, fisk, linser, bønner og skyr.

2. Drik ikke dine kalorier

Du har sikkert hørt det mange gange før, men at drikke dine kalorier med sukkerholdige drikkevarer, juice eller alkohol er en nem måde at sabotere din kost på. Dehydrering er dog en underliggende årsag til madbehov, så drik rigeligt med vand. Vand hjælper med at holde dig mæt og er en vigtig måde at afgifte din krop på. Hvis almindeligt vand lyder kedeligt for dig, kan du smage det med frugt eller agurkskiver for et sjovt twist.

3. Skriv det ned

At nedskrive dit mad- og drikkeindtag er afgørende for succes med vægttab, fordi det holder dig ansvarlig. Mange gode apps, såsom My Fitness Pal og Lifesum, kan hjælpe dig med at holde styr på din diæt.

4. Ingen spisning efter aftensmaden

Snacking efter aftensmaden, er et problem for mange mennesker, især når det gøres tankeløst, mens du ser tv eller ligger med mobilen. Når du snacker efter aftensmaden, vil din krop være optaget af at fordøje din mad, mens du sover i stedet for at forbrænde fedtet. Du vil have din krop til at forbrænde fedt, mens du sover, så stop med at spise efter du har spist aftensmad. Dette er en nøgle til at tabe sig hurtigere.

5. Spis tre måltider om dagen

Mange diætister råder en til, at spise mange små måltider, hvis man gerne vil tabe sig, men dette er nødvendigvis ikke løsningen. Skift til en mentalitet på tre måltider om dagen hjælper dig med at fokusere på at spise en god kilde til protein og et fuldkorn sammen med frugt og grøntsager ved måltiderne. Spis et tilfredsstillende måltid, og vent med at spise igen til det næste måltid. Det sætter også din krop i det kalorieunderskud, du har brug for for at begynde at miste kropsfedt.