lørdag, juli 11Slanketips, Slankekur og slankeopskrifter

Sådan smider du corona-kiloerne nemt og hurtigt

tab dig efter corona

Selvom Danmark så småt er ved at åbne op for butikker og erhvervsliv igen, så er problemerne langt fra ovre og mange mennesker vælger stadig at bruge størstedelen af deres tid indenfor – nogle bliver hurtigere socialt mættet, mens andre bare ikke har energien.

Nogle mennesker er også blevet en smule dovne, af at skulle være så meget indenfor og det kan også ses andre steder end på de sociale medier, eksempelvis vægten. Der er desværre utroligt mange der har taget et par ekstra kilo på her i karantænen og med sommeren lige for døren, så er der også utroligt mange der går og tænker på nemme og smarte måder at smide de ekstra kiloer på i en fart, så vintertræningen ikke var forgæves.

Jeg har skriblet en artikel sammen til dig om hvordan du bedst kommer de få ekstra kiloer til livs, uden at behøve at hverken løbe eller styrketræne udenfor sammen med resten af Danmark.

Sund mad

Trin 1: Overvej hvad du putter i munden

Hvis du ikke tror at det er sundt, så er det det nok heller ikke. I denne inde-tid vi alle lige har været i er der mange der har tøet til de søde sager for at holde humøret oppe – det er også okay, corona er en hård tid. Der skal dog bare være et tidspunkt hvor du gør op med dig selv om du vil blive ved.

Hvis du gerne vil tabe de ekstra kiloer nemt og hurtigt så er en god måde at komme i gang på at droppe alle de søde sager og smide dem ud i skraldespanden. Derefter render du ned i dit lokale supermarked og køber ind til din nye og sunde livsstil. Hvis du ikke er en af dem der har hænderne bedst skruet på i et køkken, så er Måltidskasser måske vejen frem for dig.

træn hjemmefra

Trin 2: Hjemmetræning er stadig træning

Et par armbøjninger her og et par mavebøjninger der – de fleste bliver overrasket over hvor mange forskellige slags træninger du egentligt kan lave inden for dit hjem fire rammer. I jagten på at komme i topform igen bliver du nok nød til at træne en lille smule.

Her bør du altid søge mod at kun køre en- eller to muskelgrupper helt i sænk pr. dag. På den måde kan du køre et godt tre-splits program to gange i ugen og stadig have én dag fri hvor du kan gøre- og spise hvad du har lyst til.