tirsdag, november 24Slanketips, Slankekur og slankeopskrifter

Træningsferie er et sundhedsboost for krop og sjæl

Drømmer du om en aktiv ferie, hvor du får trænet krop og sind, så du føler dig på toppen, ja måske den bedste form i dit liv? Så er en træningsrejse måske lige noget for dig. En træningsrejse har mange fordele:

  • Du kan dedikere en ferie til at komme i form – måske dit livs bedste form?
  • Prøv en masse forskellige træningsformer: Løb, styrketræning, dans, yoga
  • Tag på træningsrejse med venner eller familie – og få en hyggelig og social tur, samtidig med at du træner
  • Høst en masse sundhedsmæssige fordele – mærk velværet og sundheden
  • Kickstart de sunde træningsvaner, og tag dem med hjem, så du kan forsætte den gode udvikling i derhjemme

En aktiv ferie er et sundhedsboost for krop og sjæl

De Kanariske Øer

Når du skal ud at rejse, er der mange muligheder i både indland og udland. F.eks. er De Kanariske Øer et træningsmekka for dig, der bare har det bedst, når du kan hoppe i træningsskoene og få trænet kroppen godt igennem. Se mere om træningsrejser på de skønne Kanariske Øer her: træningsrejse

Hvis du helst ikke vil slippe træningen, selvom du er på ferie, kan du vælge at booke en skøn træningsferie på De Kanariske Øer. Du kan dyrke alle mulige former for sport: Løb, svømning og landevejscykling, cykling på Mountainbike. Øerne byder også på sport i vandet: Du har god mulighed for vandaktiviteter, f.eks. dykning og surfing.

De Kanariske øer er lige noget for dig, der er træningsglad, fordi der er mange sportshoteller med fitnesscenter, atletik og svømmingpool. Du kan også benytte dig af hotellernes tilbud om træning og instruktion, hvis du gerne vil udfordres og trænes. 

Tips til den bedste træningsrejse

Når du skal på træningsrejse, er det vigtigt at få en god rejse med kvalitetstræning. Men en balance er også vigtigt. Så er du nemlig sikker på, at du kan træne normalt igen efter en træningslejr.

Undgå derfor den klassiske fejl, mange gør: Man kommer til at give den en ekstra tand med træningen på ferien, og kommer helt udaset hjem, så man nærmest har brug for en ny ferie – en badeferie, altså. 

Derfor anbefales det, at du ikke træner for hårdt den første dag – og heller ikke den sidste. Husk også gerne at starte din træningsferie forsigtigt: Undgå at træne for hårdt, men byg langsomt op i intensitet i løbet af ugen. Og slut gerne stille og roligt på ugen mht. træning.